به حرف من گوش کن


+ خانه هنرمندان سبز یا پاتوق ناتوی فرهنگی غرب

خانه هنرمندان ایران در این چند سالی که از عمرش می گذرد با فعالیت و اقدامات مشکوک سعی در سست کردن پایه های نظام جمهوری اسلامی ایران داشته است.

 خانه هنرمندان کشور یکی دیگر از نهادهایی است که  فعالیتش در این سال ها با ابهاماتی روبرو است. 

فعالیت این خانه، همانند خانه سینما مورد انتقاد دلسوزان کشور قرار گرفته به طوری که بسیاری معتقدند که خانه هنرمندان به جای اینکه پادزهری علیه ناتوی فرهنگی غرب باشد،به ابزاری برای ضربه زدن به فرهنگ کشور تبدیل شده است.

بنای خانه هنرمندان در سال ۱۳۷۷ با بازسازی بنایی از دوره قاجار که مدتی نیز پادگان بود در محل پارک هنرمندان تهران واقع در خیابان ایرانشهر  ساخته شد.

خانه‌ی هنرمندان ایران، محل دبیرخانه‌ی صنف‌های هنری ایران است که با اختصاص فضاها و ارایه‌ی خدمات مختلف، امکان فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری را برای این صنوف ایجاد کرده است.

مدیریت این خانه را بهروز غریب پور با حمایت شهرداری تهران، وزارت ارشاد و رئیس جمهور وقت محمد خاتمی بر عهده گرفت. اعضای هیات موسس خانهٔ هنرمندان ایران را غلامحسین امیرخانی، مرتضی ممیز، غلامحسین نامی، ایرج کلانتری، ایرج راد، محمد سریر، محمد رضا عبدالملکیان، حمیدالله رضایی و محمد علی نجفی تشکیل دادند.
 
اقدامات مشکوک غریب پور                                                      


بهروز غریب پور

فعالیت و اقدامات این خانه با به پایان رسیدن عمر اصلاحات قوت گرفت؛ غریب پور که مدیریت «فرهنگسرای بهمن» و مشاور فرهنگی «غلامحسین کرباسچی» (شهردار سابق تهران) را در کارنامه داشت با برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری با سفارتخانه های کشورهای سوئیس، فرانسه، هلند، لهستان، چک و...اقدامات مشکوک خود را آغاز کرد.

همچنین وی از سال ۱۳۸۳ با دعوت از «رامین جهانبگلو» (جاسوس تابلودار CIA) برای برگزاری جلسات سیاسی- فرهنگی در خانه هنرمندان برای تئوریزه کردن «استراتژی جنگ نرم» فعالیت می کرد. گفتنی است گاهی این جلسات با حضور سفیر لهستان برگزار می شد. 

                                                             رامین جهانبگلو

یکی از مهمترین اقدامات مشترک غریب پور و جهانبگلو دعوت از ۳ تن از «رهبران کودتای مخملی اروپای شرقی» و یکی از جاسوسان آمریکایی- کانادایی به خانه هنرمندان بود. «الکساندر اسمولار» و «آدام میچنیک» (رهبران فروپاشی لهستان) به همراه «آگنش هلر» (از رهبران فروپاشی مجارستان) که اسناد جاسوسی آنان برای CIA سالهای پیش در رسانه های جهان منتشر شد، یکماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ به تهران آمدند و ضمن توهین به انقلاب اسلامی، در خانه هنرمندان پیرامون «گذار به دموکراسی» و شیوه دگرگون کردن نظام های سیاسی سخنرانی کردند.

همچنین غریب پور سال ها امکانات خانه هنرمندان را به پیشبرد برنامه های «کیان تاجبخش» (عامل جرج سوروس و جاسوس CIA) اختصاص داد. تاجبخش با هماهنگی و همکاری مدیرعامل وقت خانه هنرمندان در اسفند ۱۳۸۳ از رئیس مجلس سنای کشور هلند- که بودجه ۱۵ میلیون یورویی برای براندازی جمهوری اسلامی را تصویب و تایید کرده- برای حضور در خانه هنرمندان دعوت کرد. تاجبخش در سال ۱۳۸۶ و ۱۳۸۸ دوبار بازداشت شد و به جاسوسی برای آمریکا اعتراف کرد و سرانجام در دادگاه حوادث پس از انتخابات مجرم شناخته شد. 

افشاگری کیهان و برکناری غریب پورروزنامه کیهان برای اولین بار طی سلسله مقالاتی در ۴سال پیش (خرداد ۱۳۸۶) به افشاگری های مستند و مفصل پیرامون همراهی و همکاری نزدیک «خانه هنرمندان ایران» با پروژه کودتای مخملی پرداخت که این افشاگری ها پس از ۲ ماه سبب برکناری «بهروز غریب پور» شد.

جوزانی بر مسند مدیر عاملیبنا به اذعان برخی چهره های شاخص فرهنگی در ۴ سال اخیر مجید جعفری جوزانی به عنوان یکی از چهره های ناشناخته فرهنگی توانست به مدد ارتباطات خود، به ریاست خانه هنرمندان برسد. شورای عالی خانه هنرمندان ایران در سال ۸۶ پس از پذیرش استعفای بهروز غریب‌پور، مجید جوزانی‌ را در تاریخ ۲۹ مرداد ۱۳۸۶ به سمت مدیرعامل خانه هنرمندان ایران منصوب کرد. 

جوزانی در سال های اخیر تلاش های زیادی کرد که خود را به جریان انحرافی نزدیک کند و مدد ارتباطات خود با این جریان بتواند به دولت نزدیک شده و از ارتباطات خود استفاده کند. 

مراسمی از جنس ضد انقلابپس از روی کارآمدن جوزانی، خانه هنرمندان در مراسمی به نام تجلیل از مقام «فریدون مشیری»، از ننگ و فحشای هنر پیش از انقلاب ستایش کرد. در این مراسم همایون خرم، از چهره های منفور موسیقی مبتذل سخنرانی کرد، سپس فیلمی که «انجمن ایرانیان مقیم سوئد» (یکی از نهادهای فعال در کشورهای اروپائی و همکار سرویس اطلاعاتی سوئد) آن را تهیه کرده بودند، پخش شد. 


                                                             همایون خرم

همچنین در این مراسم نامه یکی از مترجمان و عناصر فرهنگی گریخته از ایران به نام «سروش-ح» قرائت شد. در این نامه موهن که در کمال ناباوری از تریبون «خانه هنرمندان ایران» قرائت شد، نویسنده به بهانه شرح خاطرات خوش پیش از انقلاب اسلامی در ایران، به برخی از مشاورین «اشرف پهلوی» سلام رسانده است. 

به گزارش عصر امروز، نقاط سیاه این خانه پایانی نداشت زیرا مجری مراسم شب های «بزرگداشت» خانه هنرمندان «علی دهباشی» بود. فردی که به عنوان حلقه وصل نویسندگان اسرائیلی لابی صهیونیسم در ایالات متحده به نشریات ایران است و یکی از عناصری است که از شائول بخاش (جاسوس چند جانبه ایرانی تبار و صهیونیست و شوهر هاله اسفندیاری) در ماهنامه خود مقالاتی به چاپ رساند. 

اعتراض نمایندگاندر اوایل مهرماه ۸۶، شش نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال سؤال از وزرای اطلاعات و کشور درباره فعالیت مشکوک خانه هنرمندان ایران بودند. این نمایندگان همگی از حوزه انتخابیه تهران بودند آنان با اشاره به حضور افراد طاغوتی و ضدنظام در این خانه و نیز انجام برنامه های سؤال برانگیز خواستار پاسخگویی شفاف آقایان محسنی اژه ای و پورمحمدی درباره عملکرد خانه هنرمندان شده بودند. 

فعالیت خانه هنمندان به نفع کاندیدای سبزجوزانی در مقطع حضور و فعالیت خود در خانه هنرمندان که مقارن با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ بود این مرکز را به پاتوقی برای آمد و رفت سران فتنه تبدیل کرد. او همواره تلاش داشت برای کاندیدای جریان موسوم به سبز نهایت تبلیغات را انجام بدهد. در حقیقت یکی از پاتوق‌های اصلی جریان فتنه در همین جا بود. 

جوزانی به بهانه‌هایی چون افتتاح مراکز جدید، یا افتتاح نمایشگاه‌ها و تئاترهای جدید و یا برگزاری جشن و برنامه های هنری دگر، پوشش مناسب تبلیغی و رسانه‌ای برای کاندیدای متعلق به جریان فتنه فراهم سازد. در این راه جوزانی تاجایی پیش رفت که یکی از سران اصلی فتنه را به بهانه جشن عید غدیر به خانه هنرمندان دعوت کرد.



تشدید فشارها بر خانه هنرمندان برای حمایت از آشوبگران زندانی برخی افراد و جریان‌های سیاسی در حوادث پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ با تحت فشار قرار دادن خانه هنرمندان از آنها خواسته‌اند تا هر چه سریعتر برای آزادی عناصر پشت پرده آشوب‌ها و آشوبگران اطلاعیه‌ای صادر کند.

 اولین سال پس از انتخابات و حوادث پس از آن سالی پر حاشیه برای خانه هنرمندان ایران محسوب می شد؛

اقدام عجیب ارشاد در تقدیر از غریب پور 


به گزارش عصر امروز، در دوم بهمن ماه سال ۸۹ وزیر ارشاد در مراسم «عصری با هنرمندان» و در اقدامی عجیب «نشان درجه یک هنری» که یکی از بالاترین نشان های رسمی جمهوری اسلامی است به بهروز غریب پور، رئیس سابق خانه هنرمندان اهدا شد. ( یکی از شرایط دریافت نشان، کوشش در جهت «پیرایش جامعه از فرهنگ منحط بیگانه» و «گسترش فرهنگ غنی ایرانی اسلامی» است و دارنده آن را از امتیازات ویژه ای برخوردار می کند.) 

مریم زندی

همچنین «نشان درجه یک هنری» به «مریم زندی» (عکاس ضدانقلاب و همکار رسانه های اپوزیسیون برانداز) نیز تعلق گرفت، اما زندی در پاسخ به دعوت نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت که این نشان را قبول نمی کند، چون جمهوری اسلامی دوستان و همکارانش (یعنی روزنامه نگاران جاسوس) را به زندان انداخته و اشتیاقی ندارد که چنین نشانی را در کارنامه اش داشته باشد! با این حال «بهروز غریب پور» با اجابت این دعوت، این نشان را دریافت کرد!

توزیع کتابی حاوی تصاویر مستهجن 


خانه هنرمندان ایران در مهرماه سال گذشته اقدامی سوال برانگیز و قابل تامل اقدام به عرضه کتابی با عکس های مستهجن کرده است. این کتاب تحت عنوان «فتوبوک» شامل عکس‌های خبری است که با ۵۱۲ صفحه و به قیمت ۳۵ هزار تومان در حال توزیع عمومی در فروشگاه خانه هنرمندان است که در برخی صفحات آن عکس‌هایی عریان و مستهجن از زنان و مردان منتشر شده است. 

ستایش هفتاد سالگی یا تجلیل از هنرمندان سبزبه گزارش عصر امروز، جوزانی به بهانه‌ی هفتادسالگی برخی چهره‌های سیاسی- هنری در اول بهمن‌ماه ۸۹ و در مراسم ویژه‌ای با عنوان «در ستایش هفتاد سالگی» به تجلیل از هنرمندان سبز پرداخت. این مراسم که به بیشتر به یک محفل سیاسی شباهت داشت تا هنری، بهانه‌ای شد تا از ترویج دهنده‌گان سکولاریسم در عرصه سینما و نقاشی تقدیر شود. در این مراسم از عباس کیارستمی، آیدین آغداشلو و محمد احصایی تقدیر شد. 

کیارستمی همان کارگردانی است که در مصاحبه با خبرنگار روزنامه ایتالیایی لونیتا صریحا اعلام کرده بود: هم گوشت خوک می خورم و هم شراب و به شیوه‌ی خودم مسلمانم. 

                                                          عباس کیارستمی

آیدین آغداشلو نیز کسی نیست جز همسر مطلقه شهره آغداشلو، بازیگر فیلم های ضد ایرانی نظیر سنگسار ثریا. 

                                                      آیدین و شهره آغداشلو

گفتنی است هر سه‌ی این اشخاص در جریان انتخابات از میر حسین موسوی حمایت کردند و حتی هنگامی که ۴۰۰ نفر از هنرمندان، بیانیه‌ای برای پایان دادن به تجمعات خیابانی و تن دادن به قانون را نوشته و امضاء کردند، این افراد از امضاء آن اجتناب کردند. 

حتی در این مراسم کارگردان خائن و وطن‌فروشی چون جعفر پناهی نیز حضور داشت.

                                                            جعفر پناهی

توهین به انقلاب و حمایت از فتنه گران در میتینگ سیاسی خانه هنرمندانخانه هنرمندان ایران در روز پنجشنبه ۵ خرداد سال ۹۰ پنجمین همایش انجمن علوم سیاسی ایران را تحت عنوان «رویکرد ایرانی به دانش سیاست» بود برگزار کرد. اشخاص دعوت شده در این همایش که عمدتا از شاخص ترین اساتید سکولار دانشگاه های تهران بودند سعی کردند با ارائه مقالاتی به مقابله با نظریه بومی سازی علوم انسانی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده بود بپردازند.

استعفای جوزانی و آمدن سرسنگی مجید جوزانی قبل از به پایان رسیدن زمان مدیریتش استعفا داد و شورای عالی خانه هنرمندان ایران طی جلسه‌ای فوری در تاریخ ۱۸ خرداد ماه با استعفای جوزانی موافقت کرد.جوزانی دلیل اصلی استعفای خود را که در متن استعفا نامه خود نیز آورده بود خدمت در دیگر عرصه‌های فرهنگ و هنر اعلام کرده است. 

شورای عالی خانه هنرمندان ایران نیز یکشنبه ۲۲ خردادماه ماه سال۹۰ طی نشستی مجید سرسنگی را به عنوان مدیرعامل جدید خانه هنرمندان معرفی کرد. 

به گزارش عصر امروز، به نظر می رسدجریان اصلاحات با تاسیس خانه هنرمندان و با در اختیار داشتن بودجه هنگفت نه تنها در این سال ها نتوانست با ناتوی فرهنگی غرب مبارزه کند بلکه به دور از هیج دغدغه ای به فکر اهداف حزبی خود بوده و در مقاطعی خواسته یا ناخواسته به ابزاری برای ناتوی فرهنگی علیه جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است.

در نوشتن این گزارش از مطالب روزنامه کیهان، خبرگزاری فارس، سایت بولتن نیوز و خبرنامه دانشجویان ایران استفاده شده است. 

تگ ها:
    پيام هاي ديگران()   لینک